TA Nox

TA Nox är hingsten som jag förmodligen kommer betäcka Naima med. Han är en 4årig hingst som är blandnig mellan Egyptisk och Polsk Arab. En fin kombination tycker jag! Han är ju även mörk skimmel vilket jag tycker är riktigt fin, men jag tror ändå att Naimas fuxfärg dominerar mer än skimmelfärgen. Nox har blivit årets arab år 2007 och har blivit champion ett flertal gånger på utställning och har även blivit placerad annars också, I den nordiska utställningen på sommaren år 2008 belv han bästa junior champinen :) TA Nox har fått ett flertal super söta föl :) då nästan 90% av dom ahr fått tecken i huvedet och då har de vanligaste varit "snopp" vilket jag tycker är super gulligt! :D Jag skulle gärna vilja ha en brun fölunge och framförallt en hingst, dels så blir det 4000kr billigare!
Har funderat lite på namn, vill ju absolut inte ha nått vanliget eller svenskt namn, Och vill att namnet ska vara långt! Har varit inne på att ha nått turkiskt namn, men vafan hur ska ja lykas med de :P Så va inne på spanska/franska, det är rätt häftigt faktist :) Engelska är helt ok men nästan 40% av hästar idag har engelska namn och rästen 50 är svenska. Är väl bara runt 10% som är utländska namn (vet att engelska är utlänskt också meninte på samma sätt). Så har två favoriter på spanska, om de blir en hingst, El rey entre rosas (kungen bland rosor) om de blir ett sto, Claro de luna (månsken). Superfina namn tycker jag, och tror inte de finns nån äst här i sverige som heter så :)



Vad tycks om han ? :D riktigt lamkött för Naima ^^

Kommentarer
Postat av: Lisa W

jättefina namn verkigen. gillade båda :D

2009-03-14 @ 15:48:32
URL: http://griseknoe.blogg.se/
Postat av: Gloria

Wow! Vilken vad fin han var! Det skulle säkert bli ett supervackert föl ;)

2011-05-06 @ 16:29:35
URL: http://beautifulgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0